torsdag 10 december 2009

Trotsålder??

9.15 påbörjade jag lastning, 11.30 var han på. Det gick inget vidare med andra ord. Han har ju gått rakt på förut men nu ska han testa vad som händer om han bara går halvvägs in / eller står på lämmen och där fullständigt växer fast. När han väl var på inser jag att jag inte kommer att hinna till Lysekil eftersom mina barn kommer från skolan 13.30.
Sätter mig i bilen ändå och kör mer eller mindre planlöst funderandes vart vi ska ta vägen. Ringer Carina i Skredsvik och tänker att jag kanske kan ta en sväng dit och rida där, ingen hemma... Så blir jag omkörd av en annan stallägare som jag snabbt ringer upp och frågar om det är ok att rida på hans ridbana, stället ligger bara några km bort så då bör jag ändå hinna hem i tid, trodde jag ja....
Inte f-n skulle han gå på när vi skulle hem heller!! Tack och lov fick jag hjälp av Emelie, men det tog ändå ca1 h. Han är fruktansvärt envis, nu ska han få smälta detta över helgen sen blir det nya tag på mån-tis.
Ridpasset gick iaf ok, han skötte sig, men jag själv kände mig lite ofokuserad och det kändes som att jag inte hade någon styrsel alls i kroppen. Fick till några bra fattningar från skritt i vänster varv, höger är fortfarande svårare, men det blir iaf rätt galopp 9 av 10 ggr nu :-)

3 kommentarer:

  1. Tänk vad detta med transporter kan ta fokus från ridningen. Man koncentrerar sig mer på det än själva ritten...
    Hoppas han kommer på bättre tankar! Det är väldigt bra (för mig nödvändigt) att kunna åka själv.

    SvaraRadera
  2. Uff, det där är så tråkigt när det händer. Frasse var obstinat 2 lastningar på raken (från att ha lastat sig själv innan).. sedan funkade det bra igen. Som tur är så är han så glad i mat att det går att muta honom ombord utan några större bekymmer. Du skall se att Ikaroz blir sitt vanliga jag igen, han behöver nog bara testa var gränsen går.

    SvaraRadera
  3. Ja jag hoppas verkligen han kommer på bättre tankar snart. Man hör ju att det är tämligen vanligt att dom går igenom någon slags testfas. Sedan kan jag ju inte låta bli att undra om det hade varit lättare med en högre transport, min är ju bara 2,10....

    SvaraRadera