måndag 21 december 2009

Blev ingen sadel

Red i Jessica igår igen, nu med fårskinnspadden under med förhoppning att den skulle bygga upp tillräckligt. Sadeln låg bra, men efter en stunds ridning hade den sjunkt rejält framtill. Säljaren berättade att hon tömt ur luft för att få på den på sin häst, för mycket luft skulle jag tro, det fanns liksom inget som höll emot när sadeln pressades nedåt. Andra minus med sadeln var det hala lädret samt att den gnisslade mysko från höger sida.
Jag tror ändå att ett exemplar som är riktigt pumpad samt ev en strl mindre skulle kunna bli bra. I kväll ska jag prova att lägga på en M&N.
Ringde även enda sadelförsäljaren här i stan, varning utfärdas!! Han verkade faktiskt inte riktigt klok någonstans. Jag fick tillslut säga till honom att jag tyckte att jag fick ett mkt underligt bemötande. Tex sa han efter beskrivningen av min häst att det lät som "en häst med MKT dåliga förutsättningar att bli en bra sporthäst. Detta grundade han på beskrivningen: kort rak rygg, stora bogblad, byggd i uppförsbacke. Sen fick jag även reda på att det var INTE bra att rida hästen på bogarna!! (Va?? Det har jag alltid trott) Han var allmänt oförskämt och jag förstår ärligt talat inte hur han får sålt ngt med det kundbemötandet?

5 kommentarer:

  1. Hoppsan... Lät inget vidare...Han får nog inte sålt några sadlar med sånt bemötande. Lycka till med M&N. Hör av dig om du ramlar på nån bra sadel 17,5 som är MW eller åt det vida hållet.

    SvaraRadera
  2. Bry dig inte om honom.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Irene, jag har dig i åtanke:-)
    Carina, jag hade ju ett svagt minne av att du nån gång sagt att han inte var så bra, men att han var SÅ konstig, det hade jag inte räknat med :-)

    SvaraRadera
  4. haha, fast sådana berättelser är roliga att berätta om efteråt. ;-) Du hittar nog någon sadel så småningom, det är en djungel där ute. puh.. Har en tjej i stallet som har uppemot 13 sadlar i sin ägo nu, hon blir aldrig riktigt nöjd och gör sig inte av med alla sadlar hon köper heller.

    SvaraRadera
  5. Jag har också stött på honom fast inte i sadelärende dock.. en underlig och osympatisk person kan man säga... Kram och god jul!! JM

    SvaraRadera