måndag 28 december 2009

Träning för Pernilla

Kom iväg bra till träningen igår, han gick rakt in i transporten, dock hade jag hjälp att stänga. När vi skulle hem var han lite mera skeptisk, tog 10 min att komma på, men det gick i alla fall utan att behöva någon pådrivande hjälp bakifrån (vilket jag märkt faktiskt får motsatt effekt) Fungerar bättre att sätta lite tryck i grimman.
Själva träningen kändes superbra, han känns mer framme för skänkeln nu, fortsatt jobb med rakriktning, där får jag hjärnsläpp emellanåt och har svårt att vara snabb i tänket. Jag har ibland svårt att fokusera när det blir för många/snabba instruktioner, samtidigt som jag ska vara koncentrerad på att själv hitta känslan, att själv känna när han tex tränger lite höger, när jag behöver få bogarna till vänster osv. Men det är ju bara att fortsätta jobba med den biten, jag tror jag måste tänka på att i första hand behålla fokus på hur det känns, och sedan liksom lära mig att höra instruktionerna "i bakgrunden" i stället för att som det ibland blir: jag fokuserar för mkt på vad Pernilla säger så att jag därmed "glömmer bort" att känna hur det känns. Då funkar det ju bara just under lektionen, men inte sedan när man ska träna själv.
Nu blir det lite nedvarvning och om ett par veckor ska han få 2-3 veckors vintervila.
Klipp från träningen:
Trav:
http://www.youtube.com/watch?v=x4Zqa33Jl1o
Trav:
http://www.youtube.com/watch?v=HNP25sq8eac
Galopp med bensinstopp:
http://www.youtube.com/watch?v=FpWhZH1_6vk

3 kommentarer:

  1. Så duktiga ni var! Ser ut som om han blivit mkt starkare! Kul att se klipp. Tur att du kom iväg.

    SvaraRadera
  2. Åh, ni är så himla snygga och han är väl framme för sin ålder, stabil och taktmässig. Vad månne det blir av er framöver? =)

    SvaraRadera
  3. Ni var SUPER duktiga! Ikaroz visade fram ytterligare en ny sida av sig själv. Det är så roligt att följa er, vilken ständig utveckling. Bra gjort Cissi!

    Filmaren Anna :-)

    SvaraRadera