söndag 27 december 2009

God fortsättning på er alla!

Härligt med all snö, men kanske inte bästa väglaget att köra transport i.
Ska till Lysekil och träna för Pernilla ikväll och jag hoppas att vi kommer iväg utan problem. har lasttränat med Annas transport i flera dagar nu och det går jättebra, kvar är "bara" momentet när bommen ska på, men det ska nog gå bra nu när jag har hjälp, han går direkt in i alla fall.
Igår fick jag ett oväntat samtal, blev uppringd av en kvinna som jag jobbade hos i fyra år under två omgångar under slutet av 80-talet och början av 90-talet. Det var på ett inackorderings/försäljningsstall. Sist jag pratade med henne var för 10 år sedan så jag blev ganska förvånad över samtalet :-) Hon hade iaf en lite speciell häst som hon skulle sälja, och hon undrade om jag kunde vara intresserad. Nu finns det ju varken tid eller ekonomi för ytterligare en häst så det fick jag ju tacka nej till. Hon var väldigt noga med var den hamnar så det var ju iaf smickrande att jag var ihågkommen och tillfrågad :-)
Nu skulle det passa ypperligt att sitta upp på Clara (mjukt att trilla av i snön) Dock har hon blivit för tjock, så sadeln börjar kana när man häver sig upp. Hon gick ju ett tag med Ikaroz och uppenbarligen knyckte hon även av hans mat. Nu ska hon få gå själv i alla fall några dagar i veckan så det går att hålla igen på maten lite. Blandar upp höet med halm så att det ändå inte ska bli för lite stråfoder. Ska försöka hålla henne på 6 kg hö och fri tillgång på halm.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick bra att köra och att rida. Jag fick vända i morse när jag var på väg, det var otroligt halt.
    Gissa vem som tipsade "kvinnan"?
    Kram CB

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, jag misstänkte allt att du var inblandad:-)
    Trist att du fick vända! Vi kom iväg, var inga problem bortsett från grusplanen på ridklubben som var som en skridskobana, men det gick bra iaf.

    SvaraRadera