lördag 19 december 2009

Ny sadel på gång?

Idag har vi haft lite sadelprovar dag. Har lånat en Albion K2 (tack Irene:-) och hade en tjej här med sin Crown Jessica som är till salu. Klivija kunde inte ha någon av sadlarna då de inte passade hennes ryggform, hon verkar iofs fortfarande behöva en med rak bom, men tror att den måste vara mer takformad för att ligga bra.

Albion K2, kunde sadlat ngt längre bak ser jag...hamnat ngt i bakvikt, det ständiga problemet
Till Ikaroz fungerade båda sadlarna, för dagen var de dock båda ngt för vida men tanken är ju att han ska muskla upp sig mer framtill, så med en fårskinnspadd under så blir det nog bra, ska prova Jessican i morgon igen, fungerar det bra med padden så slår jag nog till på den.
I så fall har jag en Bates Caprilli att sälja, 17 tum utbytbara koppjärn, luftstoppad, passar häst med normal-ngt svängd rygg (beror lite på vilken vidd på koppjärnet man har i) Bara att höra av sig vid intresse!!
Crown Jessica, tycker den ser ut att ligga bra i jämnvikt samt rätt form på bommen

1 kommentar:

  1. Håller med dig, tycker Jessican verkar ligga bättre. Min sadel blir lite på din häst som på min (trots att de har olika ryggar o mankar). Svårt det här med sadlar...

    SvaraRadera