fredag 20 februari 2009

Scandinavium

Var på mässan och Scandinavium igår, ofattbart hur 12 timmar kan gå så fort... Självklart var det massor att se - inte minst på mässan.
Dressyren lockade ju såklart och det var en ju en bonus att få se Brink och Briar in action, trodde faktiskt att han redan hade gått i pension, men tydligen var detta den näst sista starten. Och kunde det sluta bättre än att dom gick och vann klassen! :-)

Fick en riktigt lustig bild - "rida i uppförsbacke - vad är det?"



Inhandlade ett Kiefferträns som jag är supernöjd med, tycker det är riktigt snyggt just att det är sömmar på alla remmar.



Bild från förra helgen, Anna som rider lilla köttbullen :-)

Idag har vi vart ute och ridit i den härliga snön på fältet, försökte jobba så okomplicerat som möjligt utan mer krav än att vi skulle hitta rätt takt och tempo samt att han skulle lyssna på såväl förhållande som framåtdrivande hjälper. Han tyckte det var riktigt skönt att få galoppera av sig en stund, underlaget är verkligen kanon just nu ! :-)

6 kommentarer:

  1. Avis. Jag vill ha sånt träns :) Bakvänd uppförsbacke har du väl hört om? Han är så fin din häst och nu tjatar jag igen. Ledig Plats för Peter 15 maj. Kram BM :)

    SvaraRadera
  2. På mässan kan man gå hur länge som helst. Man bör ha stor plånbok med sig.. Verkligen tjusigt träns du köpt!!!

    SvaraRadera
  3. Hmm, jag ser att jag i alla fall är ledig den 15 maj... Kanske man skulle våga ändå, det skulle ju vara jättekul såklart. Ska ni vara med BM o Irene? Vem anmäler man sig till och hur mkt kostar det? Och hur långt är passet?

    SvaraRadera
  4. Jihoo...maila Janne. Du hittar mail på hans blogg. Jag ska försöka hinna med det och jag hoppas att Irene ska va med oxå :) Kram BM

    SvaraRadera
  5. Såg Irenes kommentar nu. Irene ska va med :) haha....

    SvaraRadera