onsdag 18 februari 2009

Rätt galopp 2 av tre gånger idag!

Red ut i mörkret idag och tog mig till ett fält där Ikaroz aldrig gått förut. Alltså ibland måste jag verkligen påminna mig själv om att han bara är bäbis, vilket jag faktiskt ibland glömmer bort. Han är så himla schysst, travar som galopperar runt där i mörkret, mitt på ett okänt fält.
Det jag menar är att jag får påminna mig om hur orutinerad han faktiskt är, att jag inte får lov att hänga upp mig på petitesser. Det är ju kanske ganska mycket begärt att han ska klara att jobba på samma sätt som han gör i den upplysta paddocken med staket?
Idag var en sån där dag då det på ett sätt kändes sämre, men att jag ändå tror att den förändring som kändes idag på sikt är ett steg i rätt riktning. Från att han varit väldigt vek i nacken och noll stöd i handen, så fick jag ett stöd. Men ja- självklart blev det då för mycket av det goda :-)
Ska bli spännande och se hur han känns nästa pass.

Bäst av allt var nog ändå at det idag blev rätt galopp i höger varv 2 av 3 gånger (i helgen gjorde jag nog 15 fattningar innan det blev rätt 1 gång...)

3 kommentarer:

  1. Det gäller å ligga i om det ska bli bra. Han verkar vettig din häst. Janne

    SvaraRadera
  2. Håller med Janne. Hade det varit min så hade jag fått åka karusell i mörkret,brrrr...BM :)

    SvaraRadera
  3. Grattis, du ska se att det blir bättre o bättre!

    SvaraRadera