torsdag 1 mars 2012

Denna veckan...


Clara vilat mån-ons, inte för att hon behöver det utan för att jag inte hinner rida båda efter jobbet. Ikaroz har kännts lite "jobbig" sista passen när vi nu kunnat börja rida på banan igen. Vänsterbogen är verkligen inte på plats och han lägger sig väldigt i vänster tygel. Är det dessutom blött och klaffsigt på banan så lägger han in nån älgklivstrav och jag får inte igenom halvhalterna öht. Idag började det dock lossna och jag började känna igen honom igen, riktigt nöjd med galoppen och även i traven var han mkt bättre. Skönt att det börjat torka upp på banan då det uppenbarligen stör honom.
Idag stod det även tandrensning på agendan. Kändes relativt ok med inpackningarna, inget som blivit värre iaf vad jag kan avgöra, dock känns han "ärrig" på insidan kinderna, speciellt vänster sida, trots att det bara var 2,5 månad sen han slipades sist. Nu är iaf ny tid i Falkenberg bokad, 22 mars bär det av till Ylva Rubin.
Träning inbokad på söndag, blir nog Ikaroz som får åka, ser fram emot att komma igång med träningar igen:)
Imorgon kommer spekulanter på Clara, känns lite vemodigt men samtidigt som rätt beslut. Hittar jag bara rätt köpare så kommer det nog kännas ok hoppas jag.

Foto: Meja Olsson

1 kommentar: