fredag 2 mars 2012

Bokat mätning

Förkyld som attan, passade bra att Ikaroz blev sederad igår så han (jag) fick vila.
Visade Clara för spekulanter på em, en jättetrevlig mamma med dotter på 11 år som tävlar både hopp och dressyr. De gillade Clara och kommer tillbaka nästa helg och ska då hoppa henne. Som tur var fick jag reda på att det tydligen inte blir några mer mättider för ponny efter mars (!) ja kanske om man vill åka till skåne men det känns ju rätt jobbigt. Jag min dumma nöt trodde man kunde mäta ponnyn närsom helst? Nåväl, fick snabbt bokat in en tid 13 mars på Åby, är ju bäst att hon har aktuellt mätintyg, vore ju jättedumt om man skulle stå med en tävlingsintresserad köpare och så finns det inge tider att få...

3 kommentarer:

  1. Kul att de var så intresserade, inte konstigt dock, hon är så fin Clara. Öh så konstigt med mätningarna, trodde precis som du! Men så är man ju inte så insatt i ponnysar heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är en pärla:) Förra året fanns det ju iaf tider senare på våren så kanske inte omöjligt att det trots allt kommer fler tider? men känns dumt att chansa, bättre att få det gjort...

      Radera
  2. Det var ju märkligt. Jag är inte ett dugg insatt i ponny världen. Men nog tog jag för givet att man kunde gör ett mätintyg 5 dagar i veckan året runt.

    SvaraRadera