tisdag 20 mars 2012

Rider ni alltid "ert bästa"?

Ja det är rubriken på en tråd på www.bukefalos.se
Flera svarar såklart att nej det gör dom inte, ibland är man trött,omotiverad etc vilket gör att man kanske väljer att ta en lugn tur i skogen istället för ett krävande dressyrpass.
Men så finns det ju undantag då, en svarar (på tal om att man inte har ork, inspiration, what so ever):
"Det tycker jag är en sjukt tråkig inställning och jag har ärligt talat aldrig känt av den själv."

Beundransvärt, men seriöst, är ni alltid på topp?! Jag har svårt att tro att man verkligen ALLTID kan prestera 100% av sin kapacitet, eller?
Ja jag kan det då definitivt inte. Däremot så försöker man väl alltid göra sitt bästa, men för mig innebär det att man har självinsikt och inser att idag kanske inte är en bra dag för en viss aktivitet, utan man väljer ngt annat, eller man kanske till och med låter bli att rida?

2 kommentarer:

  1. Det beror väl på vad man tycker är sitt bästa ;) men jag förstår frågan. Jag måste bli bättre på att prestera mer, jag gillar mest att bara vara med Pil men märker att både han och jag behöver oss minst ett pass i paddocken i veckan eg... Så det ska jag börja med :)
    En svår fråga!

    SvaraRadera
  2. Det kan vara dagar då varken jag eller hästen är på topp. Då väljer jag att göra något annat, tex longera eller tömköra. Eller en tur i skogen. Om det ösregnar kan det få bli vila. Däremot om jag bokat tränare bokar jag inte av i första taget...

    SvaraRadera