söndag 4 mars 2012

Träning

Tränade för Anna Jarnald idag, är supernöjd med passet! Nu börjar jag känna igen honom, borta var den för låga formen där han blir lite tung, tillbaka var en mkt lättare framdel med en härlig ridkänsla:) Gäller bara att passa den där vänsterbogen, få upp och in den, fick både nya tips och bekräftelse på att jag tänker rätt. Jätteinspirerad att komma igång med träningen ordentligt nu, det finns stunder då han glimmrar till som sjutton (dvs när jag gör rätt...) och då är han bara heeeeelt fantastisk att sitta på. Tja, jag kan iaf INTE skylla på hästen om vi inte fortsätter utvecklas, jag är helt på det klara med att det är ENBART jag som sätter begränsningen:)
Sen när vi ska hem hände det jag väntat på i tre år, han går in i transporten OCH BACKAR INTE UT!!!! Jösses, precis som i Trissreklamen: plötsligt händer det!
Han har låtit bli att backa ut vid ett tidigare tillfälle men då var han sederad så det räknar jag liksom inte.
Nu tror jag ju inte att han slutat med detta bara för det hänt en gång, men bara att det hände öht kändes väldigt skönt.

1 kommentar: