tisdag 7 augusti 2012

Update fysträning

Nu ska det bli 3 springpass i veckan, med som första delmål att komma ned till 6 min/km, därefter 5 min/km.
Den egna träningen går ganska bra, har gjort mina tre pass/vecka som planerat. Oftast blir det 2*1,8 km med paus emellan (det är till stallet och tillbaka) 6min/km funkar bra, även strax under. Har även provat att springa "fort" klarade 1 km på 3min 45 sek men då vill jag lova att jag var sjukt flåsig...Nästa test var att springa långsamt typ 6,5 min tempo och se hur långt jag orkade utan att stanna. Det blev inte vidare långt, 3.1 km. Bra att ha lite tider/sträckor att jämföra med längre fram. Kanske är en tillfällighet men har inte lika ont i ryggen längre!:) Införskaffat riktiga skor vilket sved i plånboken men det är det helt klart värt. Övningar för bålstabilitet har jag inte kommit igång med ännu.

2 kommentarer:

  1. Jag är imponerad! Att du har motivation och ork. Vad blev det för skor? jag springer bar en gång i veckan..alldeles för lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl se hur länge det håller i sig, blir säkert jobbigare framåt hösten när det är mörkt o kallt:)
      Det blev ett par Adidas Assertion Stability (la en bild i inlägget) Hade kostat 1200 kr men var på rea för 799 kr.

      Radera