måndag 6 augusti 2012

Fint pass

Hade först tänkt att rida ut men pga det kassa vädret hade jag ingen lust att vara för långt från stallet om det skylle börja ösregna. Eftersom hindren stod kvar på banan från igår så åkte hoppsadeln på istället. Idag var han sååå mkt piggare och positivare redan från start, underbart. Tog aldrig upp honom i formen utan jobbade bara i en lägre form, bjudningen fanns där direkt idag och vi slapp disskutera i en halvtimme om huruvida det skulle jobbas eller ej. Det är ju så här det ska kännas, jag köper absolut att det får ta sin tid att värma upp och att  formen självklart förändras under passet, men framåtbjudning och en positiv inställning vill jag gärna ha direkt:)  Vi tog några skutt och för första gången så förstår han att man inte behöver hoppa dubbelt så högt som hindret är, jösses så mkt enklare det blev för piloten:) Nu kändes 60 cm hinder som ett litet högre galoppsprång ist för ett hopp på 1,20. Supernöjd med passet.

1 kommentar:

  1. ååå va kul med hoppning! jag längtar som tusan tills jag och pil kan komma igång igen :) så kul att skutta lite :D

    SvaraRadera