tisdag 28 augusti 2012

Red ut igår med Ikaroz och Ceasar (handhäst) Ikaroz uppför sig exemplariskt, Ceasar kommer lite för långt fram emellanåt, men jag lyckades till och med att galoppera en bit:)
Bytt till låg nosgrimma på Ikaroz då jag upptäckte vid sista tandchecken att han var lite ärrig på insidan högerkinden. Först satte jag det inte i samband med nosgrimman, jag har den ju väldigt löst spänd. Men sen när jag kollade hur den egentligen sitter så märker man att det uppstår ett tryck mot kinden, oavsett hur löst spänd den är. MÅSTE bli bättre på att växla både bett/nosgrimma....
Är ni ordentliga med att växla?
Imorrn blir det hoppträning för Anna och Ikaroz, tyvärr hinner jag bara kolla lite eftersom jag jobbar, men ska hinna dit en sväng iaf:)

Updade "egenträning": Har sprungit nääääästan 6 km nu...första försöket gick urdåligt men igår så sprang jag 4 km i ett sträck sen gick 2 min sen sprang resten förutom ena halvan av en grymt jobbig backe som är precis på slutet. Funderar på att ändra träningsupplägget lite, har ju sprungit 3 ggr i veckan hittills men nu när det börjar bli lite längre sträckor så hinner jag inte riktigt återhämta mig (stum i benen, "stickningar i vrister") emellan så jag ska prova med 2 ggr (4-6 km) i veckan, + ev ett mkt kort pass i maxtempo, typ 1 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar