tisdag 21 augusti 2012

Ponnybus....

Cesar har kommit på att han kan ta sig ur hagen, in med huvudet under undertråden sen full fart. Det var ju en sak att han gjorde det när han blev ensam kvar i hagen men igår stack han ifrån Ikaroz så fort jag hade släppt ut dem i "natthagen", och då springer han in och ställer sig i sin box, vet inte vad det är han vill säga...., mer havre kanske? Fick iaf dra flera extra trådar i öppningen så nu har han iaf hållt sig på rätt sida om staketet under natten:)
Update "egenträning" måste börja öka längden på mina pass nu, eller måste och måste, men det har börjat växa fram ett mål att kunna springa 1 mil under 60 min, och jag vill ju helst nå dit innan snön kommer:)
Nu springer jag 4-4,5 km 1 gång samt 2 km 2ggr /vecka, är inne på femte veckan nu tror jag. Provade att springa morgonpass före jobbet idag (4 km) kändes tyngre i ben och rygg då kroppen inte riktigt kommit igång, flåset var dock riktigt bra:)
Nytt delmål är att springa 6 km i 6 min tempo inom 2 veckor...

4 kommentarer:

  1. Hjälp vilken tävlingsmänniska du är!:D Jag är imponerad! Göteborgsvarvet nästa år kanske? ;) /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. ha, ha nä nåt tävlingslopp tror jag inte det blir, räcker att tävla mot mig själv:)

      Radera
  2. Shit vad duktig du är med löpningen! Usch tycker tyvärr att det är dödens död tråkigt med löpträning, fast å andra sidan med den här tjocka magen känns löpning rätt så avlägset...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var även min inställning till löpning men nu har jag faktiskt ändrat mig:) Jag gillar att det är en så "mätbar" aktivitet, och jag gillar uppenbarligen att tävla mot mig själv :D

      Radera