tisdag 10 maj 2011

Stallbyte & tävling

På söndag blir det start för Clara i L:C för hästar! Kul att komma iväg men har inga större förväntningar. På hemmaplan är hon "färdig" men hon har lätt för att bli spänd så jag tror det kommer att krävas en del miljöträning, och då är det ju lika bra att börja med det direkt:)
Har nu bokat upp mig på två boxar inför hösten i ett nytt stall, skönt att ha tagit beslut om vart man ska ta vägen. Tror det kan bli bra, nu är det mer "kollektivstuk" men jag kommer, kontrollfreak som man är, att sköta så mkt jag kan ändå med mina hästar.
Har valt att stå lite för mig själv (om inte stallet blir fullt vill säga) i en separat del av stallet, gillar ju att ha lite mer lugn och ro utan spring:) Dessutom får jag nära till vatten,foder/förvaring, spolspilta (LYX!!)mm.

5 kommentarer:

  1. Vart har du fått stallplats?Skönt att du fick tag i 2 boxar på samma ställe så du slipper fundera på det under sommarn!

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittat ett bra stall! Hoppas att ni kommer att trivas och att du får med dig Ikaroz dit med. Kram :)

    SvaraRadera
  3. MMCS: Det är ett stall här ute vid Rotviksbro/Högås, där jag bor.

    SvaraRadera
  4. Tjenare! Söker stallplats, finns det ledigt i ditt/där du står? //Jessi

    SvaraRadera
  5. Jessi, jag flyttar till nya stallet 1 september så jag vet inte. Vill du komma i kontakt med ägaren till stallet får du maila mig på c.fjell@hotmail.com Om du lämnar namn och telnr så kan jag be ägaren kontakta dig om det finns något ledigt.
    Mvh Cissi

    SvaraRadera