söndag 29 maj 2011

"Nya" sadlar :)



Tillbringar alldeles för mkt tid på Tradera, men tycker att det är en toppensajt både när det gäller att sälja och köpa. Fick sålt två sadlar som jag inte tyckte passade riktigt, samt ett fint Kiefferträns och prestigestigläder som också de inte var i riktigt rätt strl/längd. Sen var det dags att shoppa lite:) Några intressanta sadlar blev för dyra men till slut kammade jag hem ovanstående sadlar, en Thorowgood T4 som jag hoppas ska passa Clara (ska passa lite rakare bredare hästar) samt en Zaldi som är tänkt för lite hoppning med Ikaroz. Båda verkar iaf fina och välskötta och som sagt, till toppenpris, så skulle det inte passa så är det ju bara till att sälja...:)
Igår släpptes dom på bete, Klivija och Clara åkte dit i transporter. Eller rättare sagt vi lastade av hemma på vår gårdsplan och promenerade den sista biten. Ikaroz red jag dit då det bara tar drygt en halvtimma. De verkar hur nöjda som helst, tråkigt med allt regn bara, men det ska ju bli bättre nu i veckan.

Clara och Ikaroz går ihop just nu, de har jätteroligt ihop, njuter av att verkligen kunna sätta fart och sträcka ut i galopp långa sträckor, lite skillnad mot de tråkiga vinterhagarna de gått i tidigare, känns som att nu får de verkligen vara hästar på riktigt!

Igår lämnade jag besked till Stella att jag bestämt mig för att välja henne som halvfodervärd till Clara. Stella är bara 13 år men det verkar vara en lugn och mkt ambitiös tjej med engagerade föräldrar så det känns som att det kan bli en jättebra lösning. Nu till en början under sommaren så är det tänkt att hon kommer hit några gånger bara (Clara ska ju ha lite semester också) och så kör vi igång "på riktigt" när jag stallar in hästarna igen fram emot september och då är planen att hon ska ha Clara i snitt 3 dagar i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar