söndag 1 maj 2011

Debut L:A1 *Film*



Toppendag med årets första tävling som även innebar debut i L:A för oss. Tävlingen var i Grästorp, trevlig anläggning på "lagom" avstånd. Lastning och körning funkade toppen, likaså hanteringen på plats. Kändes lite matt till en början på framridningen, men fick peppat upp honom lite, toppenfin högergalopp, vad har hänt??
Nåväl, när vi kom in i ridhuset fick han en smärre chock av att det satt två tanter i ett hål i väggen (domare+sekreterare)han kunde inte släppa detta utan tyckte rent av att de blev farligare för varje gång han skulle passera, och tillslut var måttet rågat vilket innebar att sista galoppfattningen urartade. Genomgående spänd genom hela programmet pga detta farliga hål, vilket framförallt försvårade galoppdelarna, väldigt svårt att få honom att bibehålla den förvända galoppen när detta skedde i riktning mot farliga hålet...Men, vi fick ändå 61,30% vilket jag är mkt nöjd med, fick även en muntlig kommentar från domaren att han är "en häst med stor potential" :D

4 kommentarer:

  1. Så bra gjort! Hurra!!

    SvaraRadera
  2. ÅHmen GAH.. varför upptäcker jag det här när jag sitter på JOBBET???? *frust* Kan inte se filmer härifrån!! Nu är jag SÅ nyfiken!! STORT grattis till jättefint resultat för en debut i en klass. Själv har jag inte ens vågat mig ut på en LB-klass än. ehum. (Förutom körningen som gick rätt så bra. *s*)

    SvaraRadera
  3. Grattis det så ju jättebra ut..

    SvaraRadera