tisdag 24 maj 2011

Ny kompis



På fredag åker jag till Marianne http://www.stuterilight.se/ för ett träningspass, ska bli roligt att få träna på 60-bana. Sedan är det dags att släppa hästarna på härligt bete i helgen.

På tisdag ska jag hämta en ny kompis, en liten 07:a som ska vara här på bete över sommaren. Blir toppen med lite extra sällskap så blir det inga problem med att någon blir ensam i hagen om man rider ut två samtidigt.

Har även kommit fram till att vi behöver avlastning med ridning av Clara efter sommaren. Jag har haft en familj här redan där dottern provridit, och senare i veckan kommer ytterligare en intresserad. Självklart vill jag helst träna mina hästar själv, men det är bara att inse att hålla igång två stycken, samtidigt som man jobbar och har hus och familj blir lite tight tidsmässigt. På sikt får jag ta beslut om huruvida jag ska ha två hästar eller ej, vilket först och främst hänger på hur dotterns intresse utvecklar sig, hon vill ju rida men samtidigt är det ju inte lätt att vara nybörjare på en 4-årig ponny....Vi får ge det iaf ett år till så får vi se hur landet ligger då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar