onsdag 30 mars 2011

Verkar va nåt väldigt intressant där nere på högersidan??





Gjort slag i saken och anmält till två tävlingar i början på maj!:D Måste köra iväg och "provrida" Clara någonstans innan, kanske kan få till en tur till ridhuset i Lysekil till veckan, hon behöver lite miljöträning. Red Ikaroz ett lite kortare pass med moment ur programmet, 10 m volter, skänkelvikning, mellantrav, OCH den eländiga svängen på väg mot förvända, men idag tror jag att poletten trillade ned hos piloten (om det inte var ren tur- vågade inte prova igen :D) Men faktum är att jag tror att jag låst mig för att jag i tanken inte "delat upp" svängen. När jag nu istället tänkte att 1) vänd rätt upp på medellinjen 2) Sväng därefter höger, så kändes det mer överkommligt. Sen är det väl så också att hästen börjar känna igen vägen, märker tex att han inte bara ångar på längs långsidorna utan att han är lite mer uppmärksam på om det kanske ska komma en 10 m volt (som iofs gärna växer till en 12m ...)

2 kommentarer:

  1. Oavsett om det e ngt intressant där på högersidan så är hästen väldigt snygg att vila ögonen på så dej ser man knappt!;)

    SvaraRadera