fredag 18 mars 2011

En tung och overklig dag

Besöket på Åby har vänt upp och ned på allt. Vi beslutade att ta några rtg-plåtar på käkbenet eftersom fickorna är så djupa. Det såg riktigt illa ut på ena sidan. Veterinären ska skicka plåtarna till kollega för ytterligare utlåtande.
Kan inte tro att det är sant, men tyvärr är det så att det kanske inte går att hjälpa min underbara häst. Ylva (veterinären) pratar om att ge det över sommaren och hoppas på en förbättring (om nu inte något annat beslutas utifrån rtg-bilderna, hon ska höra av sig i veckan om bedömningen av bilderna)
Känns väldigt tungt och jag undrar över hur jag ska orka ha motivationen till ridning och träning när det känns som att allt håller på att barka åt h-vete.
Får han vara med mig ytterligare måste jag förtränga vad som ev händer efter sommaren, och för hans och min egen skull ha så bra vi kan under tiden, och HOPPAS att förbättring sker.
Det är bara så svårt att ta in att problemet är så allvarligt, enda symptomet är ju att han spottar ut hötussar!! Allmäntillståndet är ju toppen vad man kan avläsa (men självklart MÅSTE han ju ha ont??) Arbetsvillig och jättepositiv i ridningen, INGET annat visar att han har problem...

10 kommentarer:

  1. Åh vad tråkigt att höra,men man hoppas ju att det ska gå att fixa håller tummarna att det ska gå vägen,Isa

    SvaraRadera
  2. Åh, men kära nån. :-((( Stackars dig och stackars Ikaroz. Tänker på er och hoppas, hoppas att det går åt rätt håll och att du inte tappar hoppet fram tills dess. Kram

    SvaraRadera
  3. Fy :( ni som passar så bra ihop! Livet är verkligen inte rättvist. Kram

    SvaraRadera
  4. Väldigt tråkigt att höra.

    SvaraRadera
  5. Näe så tråkigt! :( Helt ofattbart. Lider med dig. Kram./ Marika

    SvaraRadera
  6. Jättetråkigt att höra.....:(( Håller tummarna på att det blir bättre!

    SvaraRadera
  7. Tack alla snälla människor, det värmer :)Får jag bara ett "positivt" svar angående plåtarna på käkbenet (dvs att man anser att det är värt att fortsätta ge det det chans)så måste jag ju tro att det finns en möjlighet att det kan ordna sig. Så länge det finns hopp om förbättring och Ikaroz inte visar symptom i ridningen så fortsätter jag rida som vanligt, inget blir ju bättre av att lägga ned allt och bara vänta....Så fortsätt hålla tummarna för oss, jag vill så gärna behålla min älskade häst!!

    SvaraRadera
  8. Stackars er, det var inte kul att höra. Håller mina tummar och tår att det löser sig.

    Mvh Hanna

    SvaraRadera
  9. Det är så ledsamt och jag lider med dig Cissi! Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen! Styrkekramar!!

    SvaraRadera
  10. Tack Hanna & Anna, är glad för alla tummar och tår som hålls för oss!

    SvaraRadera