lördag 19 mars 2011

Fina ponnyer




Efter gårdagens tråkigheter var det trots allt roligt att få rida två fina ponnyer idag.
Först ut var Boss som skulle filmas för spekulanter. Det var första gången jag satt på honom och han var jättetrevlig, med rätt matchning har han alla möjligheter att bli en riktig topp-ponny, oavsett diciplin.
Därefter var det Clara, idag gick det verkligen toppenbra med galoppen! Knappt nån handbroms i alls när vi passerade utgången, räckte att smacka ett par gånger. Sökte sig fint i form och jag provade bitvis att sitta ned lite. Förvånande var att galoppen kändes så BRA, när hon galopperar lös upplever jag henne iofs vägvinnande, men till nackdel som lite flack i galoppen. Känslan när man sitter på och hon börjar jobba i rätt form är dock att hon känns mkt rundare i galoppen, riktigt härlig att sitta på :)
Ikaroz vilar ut efter gårdagen, solar naken i hagen och har rullat sig fint i leran. Imorgon kommer Anna B så då blir det en liten tur ut och ett kortare pass på banan. För Claras del blir det tömkörning.

2 kommentarer:

  1. Ack, den som var så smäcker att man kunde rida ponny.. :-/ jag red en D-ponny för omkring 15 år och sådär 20kg sedan. Det var en mycket intressant upplevelse. :-D

    SvaraRadera
  2. sorry cissi att jag ej hörde av mig.. jag får ta mig i kragen och ta tag i det här nu. hör av mig :)

    SvaraRadera