torsdag 14 maj 2009

Träning på ny bana!

I dag lastade jag och åkte till Kerstin, en kompis i Uddevalla. Tanken med dagens övning var att helt enkelt prova att rida på ett nytt ställe, få lite "körvana" osv. Lastningen gick kanon, skickade in honom och stängde, lätt som en plätt:-) Kände mig ändå rätt spänd när jag körde, fasen vad mycket det är som kan hända om något går snett, måste vara åldern som gör att man sitter och oroar sig för grejer, som inte ens har hänt....

Nåväl, vi kom fram utan några problem. Lastade ur själv också, gick fint. Ställde in honom i en box en liten stund. Red sedan på ridbanan, red igenom L:c 1 programmet 2 ggr. Gick riktigt hyfsat, visst kunde han vart bättre i formen, övergångarna på serpentinbågarna var riktigt skrutt, MEN han var hyggligt fokuserad, inte direkt rädd för nya grejer osv. Tyvärr dog kameran så filmen blev lite kort.

Fick inte med mitt "Hallelulja moment", han fick in en fantastisk vänstergalopp, vad hände?? Kan det hända igen?? Shit, jag trodde inte det var min häst jag satt på, men härligt - då vet jag att den finns där inne- gäller bara att få fram den lite oftare, åsså även i höger varv då :-)


7 kommentarer:

  1. Jättebra träning! Fint han går!

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut! Tänk på att i andra snett igenom är det lättridning när man rider i mellantrav.

    SvaraRadera
  3. Tack alla!
    Hanna, jag blev osäker och kollade igen på programmen på www.stallbacken .com och det står: "vänd snett igenom med förlängd steglängd (lättridning tillåten)"
    Då måste det väl innebära att man helt enkelt får välja nedsittning eller lättridning? Trodde jag i alla fall :-) ...

    SvaraRadera
  4. Jo det stämmer nog att man får välja. Du har rätt. :)

    SvaraRadera
  5. Åh så fint det ser ut! Vad duktiga ni är! Det låter spännande med den där galoppen du skriver om. Ja, med tanke hur fin hans trav är, som låg dold någonstans, så är det väl högst tänkbart att han har mer att hämta i galoppen också! Kul!

    SvaraRadera
  6. wauw wauw wauw!!
    sikke en fryd for øjet ham Ikaroz er!
    Jeg har en halvsøster til ham- Axell's Fleetwood efter Mackay født 2006- hun må gerne tage sig lige så godt ud som brormand når den tid kommer!:D
    Han er godt nok smuk- det er han virkelig!

    Hilsen Rebecca, Danmark

    SvaraRadera