söndag 24 maj 2009

Även kossor kan vara livsfarliga....


Härlig morgontur i dag! Pigg och alert, passade på att köra övergångar skritt-trav där underlaget tillät, gick fint men kändes "tom" i vänstersidan, får jobba på det på tisdag när vi rider på banan igen. Turen avslutades med en passage (i dubbel bemärkelse:-) där vi hade kossor på ena sidan och ett fält på andra sidan (med staket bestående av en eltråd som hängde lite hur som) Vägen var väl en 3-4 m bred där vi skulle passera och jag ser snart att korna är VÄLDIGT intresserade av oss. Alla kommer springande fram till staketet, Ikaroz är väldigt skeptisk. Ser framför mig hur han skulle kunna kasta sig ut mot fältet och fastna i eltråden, vis av erfarenhet vet jag nu att det kan gå RIKTIGT snabbt när det väl smäller :-)

Beslutar att leda förbi honom i stället, vill inte riskera några onödiga olyckor. Är glad att jag tog beslutet för han var rejält på tårna, vilket jag verkligen förstår för korna var verkligen helt störda!! Hoppade och for och bockade runt som tokar!
I kväll kommer Pernilla och har träning, kommer vara där som åskådare denna gång, det kan man lära sig en hel del på :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar