lördag 16 maj 2009

Träning för Pernilla Olsson


I går hade vi Pernilla Olsson här, inte var dag en dressyrryttare på GP - nivå gästar lilla Högås! (eller rättare sagt, det har väl aldrig hänt tidigare :-) Tack till Martina som kunde fixa detta!

Lite nervöst kändes det allt innan, men det släppte i princip direkt.
Han skötte sig fantastiskt bra, var verkligen supernöjd med passet, som för övrigt blev 45 min i stället för 30 min :-) Men orken och energin fanns faktiskt kvar hela tiden, duktig häst :-)
Jag skulle fortsätta att jobba honom precis som jag gjort hittills och det kändes ju superbra, att vi faktiskt var på rätt spår!! Fortsätta med hans rakriktning, få honom riktigt jämn på tyglarna, jobba med övergångar. Vänta med att jobba med sidvärtes på allvar tills formen är ännu mer befäst. Pernilla är mkt noga med grunderna vilket jag uppskattar, ingen idé att gå vidare om man inte har en stadig grund att bygga på.
Hoppas verkligen det blir fler träningstillfällen för Pernilla under sommaren, det var verkligen nyttigt!

7 kommentarer:

  1. En sån duktig 4-åring!!!

    SvaraRadera
  2. Ser mycket fin ut, snygga bilder. Vad vuxen du har blivit Cecilia:))))

    SvaraRadera
  3. Va fin han är!!Sen har han en sån läcker färg också!!

    SvaraRadera
  4. Känns väl skönt att ha jobbat hästen "på rätt väg" :) Ser jättebra ut! Fin bild oxå...:)

    SvaraRadera
  5. Fina bilder menar ja...:)

    SvaraRadera
  6. Jag hittade hit via Anne's hemsida! Såg att du hade häst e. Mackay, vad fin han är! :) Tyvärr träffade jag aldrig Mackay men jag jobbade hos Anne förra sommaren & fick höra massor av historier! Ska även dit i sommar & då blir det väl ännu mer :)

    Sen tänkte jag fråga dig, jag ser att du laddar upp filmer via youtube i bloggen, jag har också blogspot men har aldrig fattat hur man laddar upp filmer så dom hamnar i bloggen? Hur gör man? ;P haha.

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med en Mackayavkomma som går bra!

    SvaraRadera