söndag 15 juli 2012

Ventilation & småfix

Fixade lite med transporten igår, har märkt att när det är lite varmare så känns luften väldigt kvav om man kör en bit så jag testar med att sätta in en rosettventil i framdörren. Provåkte sen själv och det verkar väldigt lovande, strömmade in massa ny luft:)
Fick även limmat på halkskyddstejp på rampen då den blir väldigt hal om den blir blöt. Är väl inget som håller så länge misstänker jag men hjälper ett tag iaf, sen är det väl bara att göra om det igen. Fick också köpt/bytt en positionslampa som jag lyckats göra sönder då jag backade på staketet hemma.
Ikaroz är fortfarande inte bra i magen, har kört med Proviva nu (då jag vid andra tillfällen provat div hästpreparat utan resultat, enda som hjälper är proequo men det är lite bökigt att få tag i då man måste åka till Åby-kliniken) Tar därför bort havren nu och ger det en chans till med Proviva. Tagit det ganska lungt med ridningen, mest uteritt, i förrgår ett pass på ridbanan med mkt galopp.
Nu laddar vi för träning i em! 


2 kommentarer:

  1. När Discos mage är kass brukar jag ge Kraffts Mag-Tarm pulver. Innehåller bla jäst. Detta hjälper snabbt på honom. Men det beror förstås på orsaken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har testat den tidigare och iaf då utan resultat, men det är ju som du säger, det beror ju på orsaken, så inte omöjligt att jag provar igen om jag inte får ordning på´t.

      Radera