fredag 20 juli 2012

Tävling Lilla Edet


Fina Krulltotten

Var i väg till Lilla Edet idag och startade en LA:1. Ikaroz kändes mkt bättre på framridningen än förra gången, dock var underlaget lite halvdant så det blev tyvärr inte så mkt galopp.
Sen blev vi såklart spända när det väl var dags för start och Gul bestämde sig för en bajspaus(!) mitt i programmet, och då kan herrn minsan inte gå samtidigt....uppskattades inte av domaren som satte en 1:a i protokollet....I övrigt gick travdelen bra (bortsett från en 5:a på ena skänkelvikningen) i övrigt 6:or och 7:or. I galoppen fick jag en dålig fattning samt allmänt dålig kontroll på högergaloppen. Pga det ngt pinsamma "bajsstoppet" tappade vi det som saknades för att nå 60%(som jag ville uppnå för att känna mig "nöjd"), och fick därmed nöja oss med 58,42%
Känner mig trots allt nöjd eftersom jag kände att vi fick till det ganska bra på framridningen, att jag fokuserade lite bättre på vad jag skulle göra, återstår "bara" att det vi kan behålla det in på banan oxå....:)
I övrigt är han numera en riktig pärla att lasta....:))

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar