onsdag 4 juli 2012

Dressyrkurs på lånad häst?

Är det någon som har tips på kurs/träning där man rider på lånad häst? Alltså lite mer välutbildade hästar, från MSV och uppåt?
Jag känner att jag verkligen skulle behöva få sitta på en mer "färdig" häst, vill träna på att rida på kandar, rida byten och skolor. Nu är det ju ett bra tag tills jag är där med Ikaroz (if ever:) men det skulle ju onekligen kännas bra om jag låg steget före honom, att lära sig göra byten samtidigt som man ska lära hästen känns liksom inte alls som någon bra idé.
Träning för oss båda blir det iaf 15/7 då jag ska rida för Anna Blomgren, ska bli jättespännande, även om jag inser att vi befinner oss på en nivå där vi  inte kommer att kunna tillgodogöra oss den kunskap som hon kan förmedla. Anna Blomgren jobbar som beridare hos Andreas Helgstrand

5 kommentarer:

  1. Måste vara kul att få träna för en sådan tränare,det kommer säkert att gå bra,Berga hästen i vänersbor har ju väldigt duktiga hästar hör med dom,vet några som rider där och som du säger är steget före sina egna unghästar../ Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips, ska kolla detta:)

      Radera
  2. Woow, Anna är en av mina "sitsfavoriter", otroligt duktig. Va kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror tanken är att hon ska komma fler gånger, är du intresserad så säg till så kan jag höra om det finns plats:)

      Radera
  3. Brolöten har enormt bra dressyrkurser för både Chris Brolin och Emelie Brolin som tränar för bl a Anky i Holland. Lite av en bootcmap, för man är helt slut när man åker hem, men jösses vad man lär sig!
    //
    Cissi S

    SvaraRadera