torsdag 31 maj 2012

Träning

Åkte till Gundlebo och tränade för Anna idag. Travarbetet gick toppen, fick uppleva ett riktigt "hallelujamoment" som varade mer en några enstaka steg:) Kände riktigt hur han rörde sig med mer energi samtidigt som han var mer samlad, väl uppe i fronten. I det läget gick det att be om ytterligare energi /samling enbart mha sätet.  Samtidigt så lätt att sitta på, härligt gung bara, några varv kunde jag inbilla mej att jag faktiskt kan rida. Nåväl, Anna fick mig snart tillbaka till verkligheten då det var dags att galoppera...:) Jag hade hellre åkt vidare i den härliga flufftraven. Well, problem är väl till för att lösas, A säger att jag är "för snäll" i galoppen, jag ska kräva mer. Håller helt med, problemet är bara att när jag ska "vara sträng"och be om mer så blir jag ofta spänd i armar/händer och låser honom. Ser fram emot den dagen då jag får samma ridkänsla i galoppen som traven, men det lär väl  dröja:)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du fick en sån go ridkänsla i traven,njut av den så länge så kommer det snart i galoppen med ..Isa

    SvaraRadera