onsdag 2 maj 2012

I samråd med veterinär sätter jag nu igång Ikaroz igen (vilat 1,5 v) Vad jag kan se finns ingen ojämnhet bakifrån så det känns ganska säkert att just det berodde på sömtrycket. Kvarstår gör att han inte lyfter lyfter höger bak riktigt lika mkt som vänster, men det är så ytterst lite att det troligtvis skulle vara väldigt svårt att öht utreda i dagsläget. Utifrån gamla filmer jag kollat så är det inte omöjligt att det faktiskt alltid varit så här, men jag är osäker.
Så för att komma nån vart så väljer jag nu att rida, antingen så är allt som vanligt, eller, så kommer utvecklas det väl till ngt tydligare och då finns det ju ngt mer konkret att ta tag i.
Massören kommer på tisdag, ska bli spännande och se vad hon säger, kanske kan det ge en och annan pusselbit.
Är i sadelbytartagen oxå, planerar att prova en Leopold (ja, det har jag velat sen den kom, men så har det inte blivit av) Sen finns en ny Bates (har en nu) så passar inte Leopolden så kanske det blir en Bates igen:)

2 kommentarer:

  1. Jag har läst lite om SI-leden, om hästen har ont där så kan det visa sig genom att den tar lite kortare steg med ena bakbenet.. men du kanske har kollat ang det? I det läget är det tydligen främst en kiropraktor som kan åtgärda det. Oftast räcker en enda behandling.:) Hälsn Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. oki tack för tips, nu tar han iofs inte kortare steg utan ser helt jämn ut så sett, utan det är att han precis nuddar underlaget med tån när travar på löst underlag, vilket han inte gör m andra bak. Dock har jag nu studerat film från 2010 och ser att det faktiskt var så där oxå...

      Radera