fredag 18 maj 2012

Nu går det väl inte så bra.....

Hovis var där i morse och slog på skon, men säg den glädje som varar...Kom tillbaka till stallet efter jobbet, tar in hästen och nog f-n har han trampat på skon IGEN!! en söm borta och skon lite böjd. Dessutom är han jättehalt på ett bakben :(( Jag har iofs haft mina misstankar ett par dagar att ngt spökat där bak, tycker han vänt lite stappligt i stallgången, samtidigt har han ju vart jätteöm i framfoten så fort inte gummidojjan vart på så det har liksom vart svårt att avgöra om problemet bara satt fram eller ej. Idag var tanken att (nu när skon då skulle sitta på) ta ut och longera för att kolla så han såg ok ut även bak. Ja det behövde jag ju inte fundera över om jag säger så. Hittade ingen ömhet i hoven men däremot förstärkt puls, såååå jag ställer väl den gamla vanliga diagnosen, alltså hovböld, here we go again....Antar att den legat och grott där lite under veckan och att den nu är på väg uppåt, från sulan, och att det är därför jag inte hittar ngn ömhet just där. Kan självklart vara ng annat men vi har ju liksom prenumeration på hovbölder. Så, på med jodopaxomslag så får vi se status imorrn. Trist är det iaf, jagvill ju rida & träna, och framförallt vill jag ju såklart att han inte ska ha ont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar