torsdag 2 december 2010

Igår när jag kom till ridhuset för att hålla lektioner så fanns det inget ljus :-S Eftersom jag ändå var på plats, och den ambitiösa eleven redan red runt i mörkret (!) så fick jag ställa bilen så att den lystes in genom dörren. Blev till en början en ganska märklig lektion, där ekipaget bara syntes på halva volten:)) Nåväl, efter att ljuset kommit och gått ett par gånger så fick vi iaf tillslut behålla belysningen. Tyvärr hade jag då redan bestämt med elev nummer två att vi skulle boka av hennes pass, vilket i efterhand var retligt då belysningen faktiskt funkade då..

Härligt med all snö! ( Men börjar mer och mer längta efter kommande Thailandsresan :))Underlaget är riktigt ok att rida på nu ju. Red Clara på ridbanan i tisdags och började på allvar träna lite mer på galoppen. Har ju tidigare bara galopperat kanske 5 ggr på banan, och då har jag inte brytt mig att det blivit fel galopp, utan bara berömt att det blev galopp öht. Nu gjorde vi iaf 6 st fattningar, varav 5 blev rätt :) När det blev fel berodde det helt och hållet på att jag tog för mkt i innertygeln. Dessutom fick hon prova att svänga in och hålla galoppen på en 20 m volt, gick jättebra!

2 kommentarer:

  1. Va gott med en Thailandresa så här års!!!Blir riktigt avis.....Retligt med belysningen.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag hänger gärna med till Thailand!!!! Roligt med ekipaget som red omkring utan lyse..haha.. vi hästfolk är rätt så märkliga ibland. Kan tipsa om sådana avlånga lampor med dioder i (tror man köper dom på Biltema). Vi har ett gäng sådana hängande överallt och de lyser finfin. Passar både i ridhus, stall, bilen, sadelkammare mm. Lyser upp väldigt bra också.

    SvaraRadera