söndag 19 december 2010

Dagens guldstjärna

Dagens guldstjärna går till bästa Clara. Idag åkte jag med henne till ridhuset för att för första gången rida inomhus :) Lika bra att lasta som vanligt,bara att släppa på henne, hon lastar sig själv, toppen att det går så lätt. Väglaget var väl inte det bästa men vi tog oss fram bra. Väl på plats fick jag lite assistans av Johanna att få med mig både ponny och utrustning ned till ridhuset ( valde att inte köra ända ned då det var isgata...) Första varven lattjade vi mest runt utan några egentliga krav mer än att hon skulle gå fram. Men ganska snart började hon jobba i en bra form och blev riktigt riktigt fin att rida, såååå himla roligt, dock räcker ju inte bensinen så länge så efter ca 25 min fick vi anse oss färdiga. Tyvärr ingen film för min kamera strejkar:-(

Väl hemma blev det ett pass på ridbanan med Ikaroz. Underlaget är inget vidare. Hyggligt på spåret men lite djupt och tungt/ojämt på mitten. I tyckte det var jobbigt att lämna spåret och bar sig till en början inte i traven när han skulle jobba på de tyngre partierna av banan. Jobbade en del med skänkelvikningar längs långsidor och på diagonalen, återigen extra besvärligt m olika djupt underlag. Tycker ändå att poletten verkligen trillat ned vad det gäller sidvärtes, blir det tokigt är det helt och hållet hos piloten det brister (i vanlig ordning).

2 kommentarer:

  1. Härligt att hon lastar sig själv! Ta vara på det :)

    SvaraRadera
  2. men vilken bra träning sen.. att få lyfta på benen och pulsa .. det blir som att rida cavalettis utan att behöva besvära sig med att dra fram dom.. =)

    SvaraRadera