lördag 27 november 2010

En liten tjuv...

Äntligen snö!! Nu var det riktigt ridbart på ridbanan, fullt påpälsade begav vi oss dit för ett pass i snöyran. Ikaroz var till en början väl på tårna, letade lite anledningar till att hitta på bus, bla var ju täcket som hängde på staketet såååå läskigt, till slut tröttnade jag och puttade ned det på utsidan. Kändes toppen, red mkt skänkelvikningar vilka fungerar på ett heeeelt annat sätt nu när jag upptäckt att man ska använda sina ytterhjälper också:) Jobbade även med många galoppfattningar, höger blir starkare och bättre hela tiden. Var sugen på att börja traggla lite med den förvända också, men vågade inte då underlaget inte var helt 100. Avslutade med att lägga ned honom djup och rund i formen, satt där i godan ro, lite väl avslappnad kanske. Helt plötsligt hängde jag på trekvart och var såååå nära att åka av, han hade slängt sig åt sidan. Jäkla häst hann jag tänka, men var å andra sidan tacksam att han nöjer sig med ett "kast" för att sen snällt stå still när osmidig matte drar sig upp i manen:) Väl uppe ser jag vad som orsakat det hela, det står en räv och glor på oss. Den gick helt obekymrat in på ridbanan för att sedan gå bort till täcket som jag slägt utanför, då tar han fanemej täcket i munnen och börjar dra iväg med det!! Fick hojta åt honom och då släppte han som tur var, en sån knasig räv! Jag har ju tidigare blivit av med en långpisk som jag ställt vid banan, kan det vart denna tjuven då också måntro? :)

4 kommentarer:

  1. Oj, vilken syn det måste har varit. sambon (jägare) berättar att en räv som beter sig sådär förmodligen inte är frisk. :-/

    SvaraRadera
  2. Ja den har vart vid vårt stall med :S kom väldigt nära och såg ut att vara sugen på å kika in i stallet en sväng.. var lite orolig för kaninen så kollade till honom lite extra. :) men har inte sett den sen dess.. Anna hade väl oxå lite problem med den på ridbanan?

    SvaraRadera
  3. Haha ja då är det inte lätt att vara stilla när man får sådant fint besök matte kunde ju ha missat att se räven :)) Kul att det går så bra för er nu ,Isa

    SvaraRadera
  4. Emma: Ja det stämmer - eller ja det var Madde och Klivija som fick besök av räven som obekymrat gick in på banan. Svårt att begära att hästarna ska vara coola då.
    Cissi: Så cool han är Ikaroz som inte gör merän sådär trots att det måste vara läskigt, sjukt med räven!!
    VK: Nä den kan bara inte vara frisk.

    SvaraRadera