tisdag 21 december 2010

Idag vänder det :-D

Ja, då tänker jag på att den 21/12 brukar vara årets kortaste dag, det ni, nu går vi mot ljusare tider!! :-D
Gillar verkligen snön (men inte isen under) men det är allt satans kallt emellanåt. 3 veckor kvar till Thailand, det är inte utan att man börjar längta!
Håller igång hästarna, med prio på Ikaroz. Clara är "där hon ska" utbildningsmässigt så för hennes del blir det nog väldigt lungt nu fram till februari nån gång. Blir väl någon liten tur då och då dock, tror inte hon tycker det är kul att bara gå och skrota i hagen faktiskt.
Har fått svar på min annons från en tjej som jag ska träffa efter nyår, lät som hon skulle kunna passa oss så jag hoppas på att det kan bli något. Jag tar gärna markservicen 7 dagar i veckan, då jag älskar att vara i stallet, men just att få hjälp att rida nåt pass i veckan hade vart guld värt.
Blev tyvärr av med min hovslagare helt oväntat då han tydligen delvis ska ägna sig åt andra uppdrag, vilket gjort att vi på "fel sida" Gullmarsfjorden blivit uppsagda.
Trodde det skulle bli jättesvårt att få tag i en ny med kort varsel, inte minst med tanke på jul/nyår. Hade dock tur och fick napp nästan direkt, det kommer numera bli en kvinnlig hovis, kan ju vara trevligt som omväxling:) http://www.annelieshovslageri.se/

4 kommentarer:

  1. Hon är super bra tycker jag! Hoppas att ni oxå blir nöjda med henne! Sanna

    SvaraRadera
  2. åh va härligt att du påminner om att vi går mot ljusare tider :D visste inte att detta är den kortaste dagen..
    kul med thailand, vart ska du/ni? :D 2 veeckor eller? ha det så skönt :)

    SvaraRadera
  3. Sanna, skönt att höra, då blir vi säkert nöjda!
    Emma, ja det är 2 veckor, kommer vara i Ao Nang några dagar först, sen åker vi runt lite, ska bli superskönt :-D

    SvaraRadera
  4. Tack för den påminnelsen,då känns det lite mindre motigt redan nu;)Men Thailands resan e jag inte lite avis på ska du veta;)Kul att du fått napp på annonsen och hoppas nu att dom/ni passar ihop också!

    SvaraRadera