söndag 21 november 2010

Tufft pass:)

Träning idag, är HELT slut efter passet, H var som en terrier, ingen rast och vila där inte :)
Är mest nöjd med att vi fick hjälp att komma vidare med skänkelvikningarna, en akilleshäl för såväl mig som hästen, jag tycker det är jättesvårt att snabbt koordinera hjälperna så att jag korrigerar på rätt sätt, kändes iaf idag som att vi fick hjälp att komma vidare, jag kände mig lite säkrare i vad jag höll på med :)
På minuskontot kom att han blev lite hängande i högertygeln stundtals, gärna lite för låg i högervarvet utan att jag fick med ryggen ordentligt. Skumt är också att ridkänslan inte riktigt motsvaras av det jag ser på filmen, på ngt mysko sätt KÄNNS han alltid mer framme för skänkeln än vad han ser ut.
Nu har vi lite att jobba vidare på iaf :)
Lastning till träning gick halvdant, tog nog iaf en halvtimma, när vi skulle hem var han dock inne på ett par minuter :)

2 kommentarer:

  1. Ah, men jag säger ju det.. det känns mycket mer schwungfullt och framåt än vad det ser ut på filmerna.. haha.. tyvärr kan jag inte se dina filmer här från jobbet, men jag är säker på att det som vanligt ser finfint ut. (Kollar hemma sen)

    SvaraRadera