fredag 26 november 2010

På önskelistan just nu:

1. ridhus
2. ridhus
3. ridhus...

Alltså fasen vad kallt det är, dessutom stenhårt och/eller knöligt underlag. Kylan går ju i viss mån att skydda sig mot, men när underlaget är skit och man bara kan skritta så är det väldigt svårt att hålla värmen.
Var ute med båda två idag, Clara på en mysig men kylig skogstur. Hon fick korsa en stubbåker och sedan gå en ny stig som hon inte varit på förut. Skötte sig toppen, märks att hon gillar att komma ut, pigg och framåt med öronen spetsade :) Inga problem med nya vägar, bilar eller nåt, hon är toppen:)
Ikaroz var också pigg, skritten mkt mer alert än den vanligtvis är, vilket är bra. Kunde bara trava en liten bit, trist för han kändes jättefin, hoppas på nån dm snö snart så underlaget blir lite bättre.

Yterligare ett klipp från i söndags:




1 kommentar:

  1. usch jag kan inte föreställa mig att inte ha något ridhus nu när jag har vant mig vid det. (Vi har 2st 60x25m ridhus på gården) Sambon och jag planerar för att köpa/bygga gård och gissa om ridhus står som nr 3 på listan, rakt efter hus och stall. Man inser snabbt att säsongen för ute-träning är kort (av någon anledning känns den kortare för varje år.. puh)

    SvaraRadera