lördag 31 oktober 2009

Sadelbedrägeri del II

För ett par månader sedan blev jag ju blåst på en sadel som jag köpte via www.hastnet.se Polisanmälan gjordes men det händer ju inte mkt där kan jag säga. Fram i vår räknar de med att behandla ärendet. Under tiden fortsätter bedragaren att härja fritt på hästnet :-(
Jag har nu kommit på henne två gånger då hon annonserar under nya namn, vilket gjort att jag kunnat sätta ut varningsannons att folk inte ska betala in pengar till henne. Flera gånger har jag faktiskt fått mail från människor som spontant tackar för att de blivit varnade, då blir man ju lite glad att man iaf kunnat göra något för att förhindra att fler blir lurade :-)
Men man blir jäkligt förbannad faktiskt!!
Just nu använder hon identiteten Stina i Sjöbo, men som sagt namn och ort varierar. Gemensamt för annonserna är dock att varan brukar ligga på ca ½ normalpriset, annonserar gärna prestigesadlar, använder stulna, ofta butiksbilder.
Idag skulle jag ju börja rida igen, men det blev en kort session. Han hade tappsko fram så ngt annat alternativ är ridbanan fanns inte, dock kändes han inte helt ok, antingen spökar stengallan ännu eller så har det med tappskon att göra.....eller både ock. Blir till att jaga Hovis och hoppas han kan komma måndag morgon, innan vi åker till Skara med Lun.

3 kommentarer:

  1. Tråkigt med oseriösa människor!
    Tappskor är INTE kul.

    SvaraRadera
  2. Tur att det finns såna som du som lägger ut varnings-annonser så att fler inte blir lurade av denna människan!Tråkigt att det ska ta så lång tid innan dom behandlar ärendet bara.

    SvaraRadera
  3. Så oseriöst. Avskyvärt. Bra att du anmäler och varnar. Tror många hoppar över de tyvärr..

    SvaraRadera