torsdag 16 april 2009

Vilken vurpa!

Hade börjat sikta in mig på att kanske starta första tävlingen i juni.
Efter dagen ridtur börjar jag ana att lite mer miljöträning krävs.
Och vi talar då framförallt om köttätande shetlandsponnyer.
Väldigt farliga. Så farliga att pålle blir helt paralyserad för att sedan tvärvända i full fräs. Får stopp och vänder tillbaka och ställer honom så han ska inse att det bara är hästar, fast i miniatyr.
Ett tu tre så står han på bakbenen och innan jag vet ordet av faller jag bakåt och ser hästkroppen komma emot mig. Shit, hinner jag tänka, det här kommer att göra riktigt ont :-o
Som tur är landar han inte på mig utan vid sidan, vilken tur:-)
Nåväl, resten av turen förflöt helt normalt.
Men där ser man, även en häst som man tycker är fullständigt cool kan få sina frispel...

6 kommentarer:

  1. Otäckt sånt där. Tur att det gick bra iallafall...Mina nackhår står rakt ut nu...:)

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att allt gick bra!! Hoppas han vänjer sig vid små shettisar

    SvaraRadera
  3. Tror du slipper dessa små skrämmande lurviga saker på tävlingen, så anmäl dig du! Minns en gång då jag skulle löshoppa Karimba i Dingle, då mötte vi en shettis o Karimba blev också totalt ihjälskrämd. Fräste o fnyste o jag höll på att aldrig ta mig förbi.. Knäppisar...

    SvaraRadera
  4. Ja fy sjutton det är farligt att rida! ;-)

    SvaraRadera
  5. Jobbigt! Skickar över en inbjudan till shettis täta Stall LIORI på miljöträning, välkommen!
    mvh Linda

    SvaraRadera