söndag 5 april 2009

Hjälp, vilken färg?

Har hållt på nästan hela dagen med transporten, det börjar ta sig men det är nog minst lika mycket arbete kvar, pust.
Nåväl, fick i alla fall tagit bort rosten på alla metalldelar baktill, primat och målat med hammarlack 2 stryk, härligt med färger som torkar på 20 min :-) Inga väntetider- bara att köra på.
Fick sen ett infall att bakluckan kanske skulle vara ljusgrå i stället för vit, har provat att dra ett stryk men kan inte bestämma mig. Jag kommer att ha denna ljusgrå invändigt. Taket utvändigt har blivit grått i nyansen mörkare.
Tja, vad säger ni? Grå eller vit lucka?
Hoppas att hovis kan komma i morgon, han har ju varit på semester och Ikaros har haft en tappsko sedan i onsdags, stackarn :-( Annan hovslagare verkar omöjligt att få tag i.
Har longerat en gång och ridit 2 gånger på banan ändå sedan jag kom hem. Hade hellre ridit ut nu när han stått nästan en vecka men det går verkligen inte eftersom han är extremt ömfotad.
Jäkla tappskor! :-(

5 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Kommer att bli fint vilket du väljer!!! Jag hade tagit grått.

    SvaraRadera
  2. Grå! Tycker jag med!

    SvaraRadera
  3. Alltså, den blir så jäkla snygg! Får snart komma och kolla på nära håll! Fasen vad du är duktig!!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att den ser väldigt fin ut som den är med vitt!Du verkar duktig med att fixa och dona så nu får du anmäla dej till en tappskokurs också,det e inte så svårt!

    SvaraRadera