måndag 11 juli 2011

Uppdatering hovproblem

Ångrade att jag inte gjorde ett jodopaxomslag direkt i lördags, hur fasen tänkte jag?? Förmodligen tänkte jag inte alls... Igår när jag kom upp så stapplade stackaren fram, aj, aj, aj :(
På med jodopaxomslag och plastdojjan. Rejäl puls samt lite svullen insidan benet. Temp ok men ev ngt förhöjd, troligen av smärtan. En dos Metacam gjorde att han rörde sig lite bättre redan inom en timma.
I morse byttes omslaget till vanligt bandage, svullnad nästan borta, rör sig ok i skritt. Ska ha jodopaxomslag två nätter till, därefter sko med sula (och boots, nu FÅR inte skon åka av igen!!)Metacamen bör ha gått ur under sen eftermiddag, ska avvakta ev ny dos till sent ikväll, börjar han halta mkt igen då får jag ge honom, men är han bara lite halt känns det bättre att han inte står på smärtlindring eftersom det inte går att kolla temp och att man heller inte vet riktigt åt vilket håll det går med hältan...
Stackars Gul, tycker han har nog m sitt munproblem, nu slipper han iaf otäcka flugor och klägg då han fått sig ett flugtäcke, tack Marika, det passade perfekt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar