tisdag 12 juli 2011

Pellets

Har fått kontakt med en halmpelletstillverkare på nära avstånd som tände på idén att tillverka höpellets, eller rättare sagt, han hade redan gått i de tankarna men ännu inte provat. Jag berättade om bakgrunden till att jag ville prova och han var då intresserad av att hjälpa mig att pelletera hö som jag kör dit!
Jag tror kanske inte på det som en långsiktig lösning då det innebär förkortad ättid vilket kan ge andra problem, men som en tillfällig diet för att ge fickorna ytterligare tid att läka när betesperioden är slut.
Kanske ockå som mer långsiktig lösning i kombination med hösilage. Att dryga ut med halmpellets skulle också kunna var en idé för att förlänga tuggtiden, uppblött m betfor så kanske det blir riktigt smarr?
Känns iaf jättebra att ha en plan som kan öka hans möjligheter att bli bra, hoppas,hoppas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar