onsdag 6 juli 2011

Mål


Checkade av mina mål beträffande 2011, nu när det är "halvtid"

"Mål 2011 Ikaroz: Fortsätta tandkorrigering och få foderinpackningarna under kontroll. Komma igång med mer regelbunden ridning för tränare, iaf 1-2 ggr i månaden. Fortsätta jobba med att få honom starkare och stadigare ffa i övergångarna. Börja jobba med förvänd galopp som än så länge i princip introducerats. Få ett bättre flyt i skänkelvikningarna (piloten behöver jobba på koordinationen)
Mål 2011 Clara: Hoppa in henne. Rida henne lite mer kontinuerligt. Eventuellt ta ut henne på någon L:C. Matcha henne för kvalitetsbedömning i höst."


Kan konstatera att förutom biten med ridning för tränare så flyter det på enligt plan, övergångarna har förbättrats en hel del, ffa skritt-galopp-skritt. Skänkelvikningarna är mitt problem, inte hans :)Måste bli snabbare att koordinera mig själv. Jobbar på med förvända, fokus på rakriktning, rumpan får inte sladda ut.
Jag vet inte riktigt varför jag inte angav något mål beträffande tävling vad gäller Íkaroz för i år (kanske för att jag inte skulle känna mig missnöjd om jag inte nådde dit?) Nåväl, jag hade ju ändå i bakhuvudet att jag ville debutera L:A, då vi inte uppnådde det under 2010. 1 maj var det dags och vi uppnådde 61,3 % vilket jag var mkt nöjd med inte minst med tanke på att han var väldigt spänd. Min förhoppning är att vi ska få till en eller ett par LA:1 starter nu efter sommaren.

Eftersom jag gärna ligger steget före (iaf när det gäller planering:) så funderar jag redan över målen inför 2012, vet inte om jag vågar formulera det som ett konkret mål, men en tanke är iaf att om allt flyter på så hoppas jag kunna starta LA:3 till våren och KANSKE kunna debutera MSV C nästa höst?
Sen har jag ju såklart i bakhuvudet att jag kan få ett negativt besked i höst vad det gäller hans tandstatus, men jag vill inte lägga fokus på att oroa mig över det för mkt, utan väljer att ändå se framåt och hoppas på det bästa, går det inte vägen så får jag ta det då....
Beträffande Clara har hon ridits kontinuerligt under våren och gjort sin debut i L:C1,blygsamma drygt 56% men skötte sig ändå över förväntan. Det är ju att räkna med att det blir lite tuffare att starta bland stora hästar då hon inte kan hävda sig gångartsmässigt där. Inhoppningen har än så länge bara bestått i några små skutt, nu när jag har en sadel för ändamålet får vi sätta igång med detta efter betesperioden. Kvalitetstävlan blir det inget för hennes del då jag inte känner att jag för närvarande har tid och möjlighet att förbereda henne på ett bra sätt.

1 kommentar:

  1. Alltid bra med att ha mål och delmål;)Håller tummarna på att du och Ikaros kommer att nå era mål under 2012!

    SvaraRadera