fredag 30 april 2010

Duktiga Clara

Är inne i en period då det inte går att sitta ned i traven, enhandsfattning med en hand som håller i sadeln lär väl inte plocka några högre poäng på söndag misstänker jag? :-)
Han växlar mellan att vara superlätt att sitta på, till att vara typ nästan omöjlig. Självklart har det med formen att göra, men jag har svårt att sätta fingret på exakt vad det är som gör att det känns så olika, skumt.
Clara som inte blivit riden på närmare tre veckor (har bara löshoppats och longerats m inspänning ett par gånger) fick komma ut i skogen på en lite tur igår kväll.
Longerade m sadeln lite först och såg att hon för dagen rörde sig i en lite bättre trav, söker sig lite framåt nedåt i formen och börjar därmed röra sig liiite mer genom kroppen. Alltså verkar den lätta inspänningen gjort susen :)
Lite svårt att stå still när jag ska upp, otålig att komma iväg! Nåväl, ute i skogen är hon jättemodig, märks att hon tycker det är väldigt roligt och spännande att få göra något. Trots att jag inte ridit på henne mer än två gånger nu senaste 6 veckorna så är hon helt tillfreds med att jag rider henne, superduktig!!

5 kommentarer:

  1. Härligt för hästarna att få gå ut i skogen!

    SvaraRadera
  2. ja jag är glad att jag har en så "säker" ;-)ponny att vi kan ta oss ut själva utan att vara beroende av sällskap eller vara förpassade till ridbanan.

    SvaraRadera
  3. Nu vet du hur jag ALLTID har det med att försöka sitta ner. Du kanske vill låna min hoppsadel imorgon? Mooooohhhaaaaaaa!

    SvaraRadera
  4. Låter som en bra ponny du har skaffat!Lycka till på tävlingen!!

    SvaraRadera
  5. Tycker du skall göra ett par veckors semester hemma hos mig och på Frasses rygg i skogen.. så jag någongång kommer över den sabla osäkerheten..

    SvaraRadera