tisdag 20 april 2010

Kommer man känna sig färdig för tävling?


Lastade på men tyvärr backade han när jag hade bommen halvvägs uppe, vilket gjorde att han lyckades backa ut :-( Sedan hade han ingen lust att "lasta sig själv", dvs han går förbi mig in i transporten och jag står vid bakbommen. Om jag gick först in följer han dock glatt med. Suck, det var bara att ta ett steg tillbaka igen. Övade på att backa på MITT kommando, att backa steg för steg, och att gå fram steg för steg. Kunde stå i mitten av transporten och han går förbi, men var jag längre bak blev han misstänksam. Tröttsam, men det är väl bara att traggla på.
Red ut först och han var redigt på tårna, bla höll han nästan på att bli uppäten av en livsfarlig skopa till en traktor.
Red sedan igenom LB:0 programmet, lite tjabbel i övergångarna men ändå ok. Har tex för närvarande svårt att få tillbaka honom i traven efter galoppen, och då blir han super studsig att sitta på en bit, he, he. Sedan vet jag med mig att om jag bara anstränger mig så GÅR det ju att sitta ned bättre, men när man rider själv så blir det lätt att OJ så studsigt, jag tar nog å rider lätt några meter nu....kanske inte funkar sååå bra på tävling :-)
Jobbade sedan lite extra med galoppen, han orkar inte riktigt i högergaloppen ännu men det känns ändå bättre för var gång. Vi hade allt behövt ett tag till för att finslipa lite mer på det där programmet, men men, huvudsaken är väl att man kommer iväg ut på tävling öht, vi behöver ju båda skaffa oss rutin, och ska jag vänta tills jag känner mig "färdig" så lär vi väl aldrig komma iväg :-)

2 kommentarer:

  1. Ta det som en träning för er båda. Då har du något att tänka på till nästa tävling. ommer säkert att gå bra. "Färdig" blir man aldrig...

    SvaraRadera
  2. Håller med Irene! Dessutom, om jag känner dig rätt så skulle du aldrig känna dig helt färdig :-) Det är bare å åk vetu!

    SvaraRadera