lördag 25 juli 2009

Det gick vägen med besiktningen så igår fick vi med oss en ny pålla hem! Grattis Anna, jag är såååå avis på dig som kom över denna fina tjej! :-)
Tuva skulle ridit Frosti idag men hon försvann med nån kompis i flera timmar så det slutade med att han fick jobba med mig på ryggen i stället. Idag blev det en del galopp, tränade på att behålla en lugn och tretaktig galopp, då han gärna pinnar på och går över i 4-takt. Vänster varv gick jättebra, höger lite svårare. Höger är rakt igenom svårare, rider honom nu rakare och även lätt utåtställd emellanåt för att hjäpa till att få in vänsterbogen som gärna skjuts ut. Är nöjd men passet iaf, vi var lite svettiga båda två :-)
Sedan var det Ikaros tur. Efter 3 veckor är det dags att komma igång igen :-) Longerade några varv före jag satt upp (för säkerhets skull :-) Red sedan 5 min på banan innan vi tog en kortis i skogen. Det var sååååå härligt att komma upp på honom igen!! Han är så himla rolig att rida, jag är verkligen kär i min häst :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar