tisdag 31 mars 2009

Spanska hästar

Nu har det vart ett par dagar med trist väder. Tur i alla fall att vi bor hos mina föräldrar, hade inte vart kul att sitta på ett hotell när det regnar. Igår tog vi oss till bowlinghallen med efterföljande lunch bestående av en härlig wokbuffè.

Fick syn på lite hästprylar i ett skyltfönster vilket gjorde att alla blev intvingade i denna djuraffär. Nåväl, affären hade bara en liten hörna med hästgrejer, så förutom de spanska sadlarna så fanns det väl tyvärr inga kul grejer.

Därefter skulle vi leta upp lite spanska hästar, och då var det ju sådana här jag hade i åtanke:

Vi tog oss till en närliggande anläggning som verkade lovande. Har åkt förbi den flera gånger och skymtat såväl ridbanor som ridhus.
Väl framme så hittar vi ett antal vad man i det närmaste kan betrakta som riktiga ök. Långa eländiga fötter, raggiga i pälsen, smala och omusklade. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig...Glömde kamerasladden hemma så kort på de eländiga kusarna får jag lägga in när vi kommer hem.
I morgon ska vi eventuellt bada med sjölejon, spännande:-)

3 kommentarer:

  1. Inte kul att hitta såna hästar. Man blir beklämd. Bilderna var iaf fina.
    Bada med sjölejon låter häftigt!!

    SvaraRadera
  2. Verkligheten gjorde sig påmind. Finns bra stuterier med som väl är..:)

    Bada med sjölejon :0 ska du verkligen gööra det Cissi? :)

    SvaraRadera
  3. Vi får väl se om det blir några sjölejon :-)

    Får göra lite bättre research tills nästa gång vi åker hit, så kanske det kan bli besök på nåt bra stuteri i stället :-)

    SvaraRadera