tisdag 24 mars 2009

Semester på G

Sista veckan har det blivit dåligt med ridningen pga en tappsko. Hovis hade skadat sig så det tog ett par dagar innan en annan hovis kunde komma. Pållen är dock så jäkla ömfotad så att han inte var ok ens efter att skon kom på igen. Men i söndags var han i alla fall ok igen, så nu har jag ridit ett par dagar. Efter 6 dagars vila så var han väldigt pigg och glad :-) Ungarna var med ute och cyklade och jag galopperade efter, vilket dom tyckte var väldigt kul att "Ikaroz jagade cyklarna".
Igår red jag lite på banan, lite väl framåt i travarbetet till en början men det är ju inte så konstigt med tanke på överskottsenergin han samlat på sig i veckan.
Var med som "hästskötare" på dressyrtävlingen i Lysekil i söndags, det känns bra att få komma ut och kolla lite hur det går till, om det nu blir så att vi själva ska våga oss ut så småningom :-)

Nu åker jag och familjen i morgon för semester i Spanien, ska bli jätteskönt. Mina föräldrar bor där så det blir en veckas lyxig helpension :-) Kommer nog dock bli sjukt ridsugen men man kanske kan hitta sig någon schysst PRE i buskarna :-)

Igår hade vi föreläsningskväll i Skredsvik, mental träning för ryttare samt grovfoder stod på programmet. Det var ca 25 personer som kom, vilket kändes som ett bra gensvar!

Nästa blogg från ett förhoppningsvis soligt Spanien!

4 kommentarer:

  1. Så skönt de låter med Spanien, kan inte jag få följa med, kan vara barnvakt så ni får långledigt!!!!

    SvaraRadera
  2. ha, ha :-) vi åker med bara en resväska- kan bli liiiite svårt att vika ihop dig i den. Känns även högst tveksamt att få med dig i handbagaget då maxmåtten är 40*55*20 cm och visst ja, 10 kg dessutom....Så nä, så vi får väl hoppas att ni får lite härligt vårväder här hemma oxå!

    SvaraRadera
  3. Ha en skön semester!!!!!!!
    Låter underbart. Hoppas ni får fint väder.

    SvaraRadera
  4. Jag vill oxå följa med och vara barnvakt!!!:):0

    SvaraRadera