fredag 13 mars 2009

Mässa & Föreläsning

Hmmm, brun häst går på lite lugnande droger pga att han ska vara stilla i sin "boxhage", men man kan fundera över vem som egentligen fick vilken hink denna morgon :-)


Planerna på Hälsa & Hästmässan 19 april fortskrider, det är nu ett 20-tal företag/föreningar anmälda, kul att det blivit så bra respons! Det kommer att bli flera föreläsningar samt praktiska demonstrationer under dagen bla inom djurkommunikation, equiterapi, NH och centrerad ridning. Mer info finns på http://www.hipponet.se/ men jag ligger lite efter i uppdateringen där - får ta tag i det till helgen.

23 mars kommer vi att ha en föreläsningskväll med temat foder (grovfoderföreläsning av representant från KRAFFT) samt mental träning för ryttare, det finns fortfarande några platser kvar där om någon är intresserad.

Transportprojektet går på halvfart. Efter i måndags har jag den hårda vägen lärt mig att ska man använda en "flex" så SKA man använda skyddsglasögon. Inte helt otippat så slarvade jag med det vilket gjorde att det slutade med en metallflis i ögat. Två dagar senare fick jag uppsöka vårdcentralen för att få hjälp att få bort den. Är fortfarande röd o svullen, men nu gör det iaf inte ont längre. Nåväl, jag har ett lager kvar att måla på insidan taket, har börjat måla väggarna ljusgrå, fixat med nya aluminiumlister, byter alla fula bult/muttrar, beställt en ny framruta osv. Tänkte se till att allt är färdigt så att det bara är att montera dit grejerna när axeln/påskjutsbromsen är bytta. Behöver få tag i en ambulerande svetsare för detta, tips på sådana (billiga och bra) emottages gärna:-)

3 kommentarer:

  1. Ja, jag ringer väl Nisse på MP :-)
    Mässan är i (och utanför) bygdegården i Bokenäs, vi hoppas på mycket folk såklart så tipsa gärna folk ni känner!

    SvaraRadera
  2. Du får väl va försiktig Cissi :0 Där kunde du blivit blind ju. Gjorde lite ont va? har själv fått glödhet slagg i ögat som dom borrade bort. Fy faan va ont det gjorde. Ska tipsa om mässan. :) BM

    SvaraRadera