tisdag 3 mars 2009

Längtar till det blir ljust på kvällen...

Jobbat hela dagen och då är det så klart mörkt när man ska rida, dessutom lite lätt duggregn. När vi väl kom ut var det ändå faktiskt ganska skönt! Trots mörkret kunde vi trava lite på en grusväg, och faktiskt kändes det lite mjukt i backen, Yes! :-) Det ska bli sååå skönt när det tinar upp lite mer. I övrigt var det skritt på asfalt som gällde, vi jobbade lite med att befästa sidförande hjälper ytterligare - han är väldigt känslig nu när han begripit vad det går ut på.

Börjar även han att fälla vinterpäls, satte in en kur B-vitamin redan nu då han verkade lite stingslig vid borstning.
15 mars får vi lite tränarhjälp hit, det ska bli spännade att få lite feedback på jobbet vi lagt hittills. Håller tummarna att underlaget ska hyfsa till sig tills dess, vi har gummiflis att rida på vilket är helt kanon, men som sagt - det måste tina lite till.

På torsdag kommer Bohusläningen hit för att göra reportage om våran hälsa/häst- mässa.
Kul, men hur ska jag slippa fastna på bild? Ridhjälm får kanske bli en delvis lösning på problemet :-)
Go kväll på er!

6 kommentarer:

  1. Kul, hoppas det blir ett bra reportage. Har aldrig ridit på gummiflis. Fördelar o nackdelar?

    SvaraRadera
  2. Fixa till frissen lite å se kaxig ut så blir nog bilden bra, hjälm behövs inte.

    SvaraRadera
  3. Marines underlag var väl gummiflis? Det var bra iallefall :) Gör som Janne säger. Kaxa till dig och fixa frisyren så blir det perfekt. :) BM

    SvaraRadera
  4. Japp det var gummiflis hos Marine.
    Förutom att det inte längre är tillåtet (miljöskäl tror jag) att använda detta material så ser jag bara fördelar.
    Lagom svikt och blir inte tungt, funkar kanon även till hoppning, vi hade en hopptränare här i somras som verkligen lovordade underlaget. Men framförallt att det inte fryser och blir hårt lika lätt som grus, upplever inte heller att det dammar något direkt på sommaren.

    SvaraRadera
  5. Jag läser din blogg med! :) jaha kommer tidningen hit till stallet? Isåfall måste jag ju städa ;-)

    SvaraRadera
  6. Jag red en gång på nåt gummimaterial som såg ut som sand men var gummi. Det var också kanonbra, speciellt på vintern. Enda nackdelen som jag förstod var priset... Önskar mig en ny paddock!

    SvaraRadera